Logo
hr w banku
--> -->
Oferty pracy
Aktualne

OFERTY PRACY

PRACA W BANKOWOŚCI
OCZEKIWANIA WOBEC KANDYDATÓW

PRACA W BANKOWOŚCI

img

ZAWODY ZWIĄZANE Z BANKOWOŚCIĄ SĄ BARDZO WYMAGAJĄCE, A JEDNOCZEŚNIE ATRAKCYJNE.

To przede wszystkim praca stabilna, ciesząca się prestiżem i uznaniem, a przy tym dobrze płatna. Osoba zajmująca się bezpośrednio kontaktem z klientem musi mieć naturalnie predyspozycje do budowania relacji w oparciu o empatyczną komunikację. W pracy w bankowości liczą się przede wszystkim wysokie kompetencje interpersonalne, wiedza merytoryczna oraz rzetelna obsługa klienta.

Rekruter, który weryfikuje kwalifikacje kandydata do pracy w bankowości, zwraca także uwagę na jego umiejętności miękkie. W zależności od tego, do jakiego działu trafiają pracownicy, ważne są u nich nieco inne uwarunkowania, poza wiedzą praktyczną i merytoryczną związaną ze stanowiskiem. Przede wszystkim od kandydatów wymaga się perfekcyjnej organizacji czasu pracy. Najlepiej przygodę zawodową rozpocząć już na studiach podczas praktyk lub stażu. Potem zdecydowanie łatwiej ponownie wejść w środowisko bankowe, mając już odrobinę doświadczenia.

Zarobki (brutto)

0
Doradca klienta
0
Analityk kredytowy
0
Dyrektor placówki detalicznej
PRACOWNICY BANKU
NA JAKICH STANOWISKACH REALIZUJĄ SIĘ...

PRACOWNICY BANKU

    Analityk finansowy prowadzi i przygotowuje analizy finansowe oraz raporty w zależności od zapotrzebowania (tygodniowe, miesięczne, kwartalne).

    Analityk finansowy kooperuje w firmie m.in. z menedżerami oraz działem księgowym. Wspomaga przygotowanie projektu budżetu rocznego firmy oraz bierze udział w planowaniu budżetów poszczególnych działów. Analityk, jak sama nazwa wskazuje, analizuje wszystko to, co związane jest z inwestycjami firmy. Wszelkiego rodzaju odchylenia od razu są wyłapywane, a rozliczenia projektów dopięte na ostatni guzik.

    Pracownik na stanowisku analityka finansowego powinien mieć wykształcenie wyższe z zakresu ekonomii, matematyki lub finansów. Równie ważna w tej dziedzinie jest znajomość języka angielskiego oraz perfekcyjna obsługa komputera, zwłaszcza programów do wyliczeń, prezentacji oraz tych związanych z analityką.

    Najważniejsze, by wyróżniać się umiejętnością analizowania danych, formułowania i wyciągania odpowiednich wniosków. Wnikliwość, dociekliwość, skrupulatność, sumienność i otwarty umysł to cechy podstawowe, które każdy analityk finansowy posiadać powinien.

      Praca na stanowisku księgowego jest bardzo odpowiedzialna i wymaga od pracownika odpowiednich kompetencji i sumienności. Do jego priorytetowych obowiązków należy prowadzenie szeroko pojętej rachunkowości w firmie.

      Główne zadania księgowego to: księgowanie dokumentów, ewidencja, prowadzenie różnorodnych ksiąg finansowych, przygotowywanie deklaracji oraz sprawozdań, wprowadzanie i nadzór nad przelewami bankowymi, kontakt z kontrahentami w celu weryfikacji płatności, prowadzenie ewidencji kasowej, rozliczanie zobowiązań podatkowych firmy, reprezentowanie kwestii finansowych i rozliczeniowych przed organami Urzędu Skarbowego, przygotowanie wyników finansowych firmy, archiwizacja i bieżące gromadzenie dowodów księgowych itd.

      Księgowy powinien mieć wykształcenie z zakresu ekonomii, księgowości lub rachunkowości i finansów. Każdy pracownik tej specjalizacji musi bardzo dobrze znać programy finansowo-księgowe oraz świetnie obsługiwać komputer. Księgowy powinien być punktualny, terminowy, uczciwy, cierpliwy i bardzo dokładny.

        Praca na stanowisku specjalisty ds. kadrowych związana jest z wdrażaniem oraz kontrolowaniem polityki personalnej w firmie. Osoba zatrudniona na tym stanowisku bywa odpowiedzialna za rekrutację oraz przeprowadzanie szkoleń. Jednak przede wszystkim jest to pracownik, który odpowiada za administracyjno-prawny aspekt obsługi zatrudnienia w firmie.

        Specjalista ds. kadrowych musi odznaczać się szczególną znajomością prawa pracy oraz mieć doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji i dokumentacji personalnej. Dodatkowo ważna jest umiejętność komunikowania się. Często osoba zatrudniona na takim stanowisku ma wykształcenie psychologiczne, które bardzo przydaje się podczas rozmów z potencjalnymi kandydatami oraz pracownikami firmy. Jednak przede wszystkim potrzebne jest w tym aspekcie wykształcenie ekonomiczne lub administracyjne.

        Jest to stanowisko samodzielne, związane z zakresem płacowym. Dlatego też przydaje się wykształcenie ekonomiczne. Specjalista ds. kadr zajmuje się w głównej mierze czynnościami związanymi z procesem zatrudniania nowych pracowników oraz strukturą organizacyjną w firmie. Prowadzi szczegółową dokumentacją pracowniczą, w skład której wchodzą: teczki personalne, karty wynagrodzeń i zasiłków chorobowych oraz ewidencja czasu pracy. Osoba ta odpowiada też za sporządzanie umów o pracę i wypowiedzeń, wystawianie świadectw pracy, sporządzanie umów cywilnoprawnych w tym umów o dzieło i zlecenie, a ponadto nadzoruje badania okresowe pracowników oraz szkolenia z zakresu BHP.

          Specjalista ds. rekrutacji odpowiada za poszukiwanie kandydatów do pracy i bywa też nazywany rekruterem. Może pracować w firmach, które zajmują się pozyskiwaniem pracowników dla podmiotów z zewnątrz, jak i w ramach struktury własnej. Niekiedy są to także „wolni strzelcy”, pracujący typowo na zlecenia firm.

          Specjalista ds. rekrutacji zajmuje się przede wszystkim planowaniem strategii rekrutacyjnej, która musi uwzględniać profil firmy oraz oczekiwania pracodawcy. Rekruter opracowuje zasady związane z procesem rekrutacji wewnętrznej oraz zewnętrznej.

          Specjalista ds. rekrutacji przygotowuje profile kandydatów oraz treści ogłoszeń rekrutacyjnych. Do obowiązków osoby zatrudnionej na powyższym stanowisku, należy także przyjmowanie i weryfikacja dokumentów aplikacyjnych, selekcja CV, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych, monitoring rynku pracy oraz poszukiwanie idealnych kandydatów za pomocą portali dedykowanych. Specjalista ds. rekrutacji powinien płynnie mówić po angielsku oraz orientować się w technikach i nowościach rekrutacyjnych.

          Aby pracować jako specjalista ds. rekrutacji, należy wykazać się dyplomem z zakresu: socjologii, psychologii, pedagogiki lub marketingu. Niekiedy wystarczą studia podyplomowe z HR lub zwyczajnie chęć nauki i rozwoju poparta odpowiednimi umiejętnościami.

          PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA BANKOWEGO
          NOWE MOŻLIWOŚCI

          PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA BANKOWEGO

          CYFRYZACJA

          Automatyzacja sektora bankowości i finansów budzi wiele kontrowersji. Pracownicy tej branży coraz mocniej odczuwają strach o przyszłość swojego zawodu Jednak cyfryzacja to nie tylko zmiany w systemach pracowniczych, ale także szansa na rozwój dla wielu specjalistów. To, co jednych napawa lękiem, dla innych wydaje się ogromną szansą zawodową.

          NOWE SPECJALIZACJE

          Nowe oferty pracy w obszarze bankowości pojawiają się niemal codziennie. Rozwój i automatyzacja wymaga bowiem, aby na potrzeby zarządzania pewnymi systemami nowoczesnych technologii, powstawały także nowe stanowiska związane bezpośrednio oraz pośrednio z bankowością. Zalicza się do nich inżynierię automatyki, informatykę bankową oraz analizę danych.

          USPRAWNIENIA

          Automatyka w bankowości to nie tylko swoista redukcja kosztów, ale również udogodnienie dla użytkowników usług bankowych. To także minimalizacja ryzyka błędu, który może popełnić człowiek. Modele samoobsługowe, jak choćby bankowość internetowa, czy liczne aplikacje mobilne ułatwiające wzięcie kredytu i pozwalające na załatwienie wielu formalności online sprawiają, że nad głowami pracowników bankowości mogą zbierać się czarne chmury. Jednak chwila, z którą system zastąpi człowieka w bankowości, jeszcze nie nastąpiła i zapewne jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, zanim nastanie czas całkowitej cyfryzacji w bankowości.

          PRACA W KSIĘGOWOŚCI

          Technologie

          Dzisiejsza księgowość znacznie różni się od tej sprzed 20 lat. Manualne kalkulatory odeszły do lamusa, a zastąpiły je specjalistyczne programy. Przyjęty w świadomości wielu osób obraz księgowego, ślęczącego nad stosem papierów z długopisem i kalkulatorem w ręku, rozmywa się na dobre. Obecnie księgowość to nowoczesne technologie, które znacząco usprawniły proces pracy i wpłynęły na jej efektywność.

          Oprogramowanie

          Od kilku lat niesłabnącym zainteresowaniem w branży księgowej cieszy się oprogramowanie w modelu ERP, które z powodzeniem radzi sobie ze skomplikowanymi operacjami. Systemy, oparte na tejże technologii to m.in. chmury obliczeniowe, do których możemy mieć dostęp zawsze, kiedy ich potrzebujemy w wersji online. Nie ma konieczności, aby instalować je stacjonarnie na dysku komputera. Co najważniejsze, dane zawarte w chmurze są całkowicie bezpieczne i spełniają wymogi prawne o ochronie danych osobowych. Dzięki temu rozwiązaniu istnieje możliwość automatycznego księgowania np. sprzedaży. Na uwagę zasługuje fakt, że tego typu serwisy co jakiś czas aktualizują się samoczynnie i dostosowują do potrzeb użytkowników. Księgowość weszła zatem na nowy poziom automatyzacji.

          Prawo

          Dostawcy, którzy dystrybuują oprogramowanie księgowe w wersji internetowej, zobowiązani są do przestrzegania polityki bezpieczeństwa danych osobowych. W związku z tym wszelkie procesy muszą być dostosowane do GIODO oraz RODO, co sprawi, że podmioty księgowości mogą spokojnie wykonywać swoją pracę na rzecz klienta.