Logo
Cechy dobrego pracownika

Cechy dobrego pracownika

cechy dobrego pracownika

Jak znaleźć dobrego pracownika

Rozwijająca się firma może potrzebować nowych osób, które będą odznaczać się wysokimi kwalifikacjami i odpowiednimi predyspozycjami. Proces rekrutacyjny nie ogranicza się tylko do napisania oferty pracy i zamieszczenia jej na portalach zajmujących się pośredniczeniem między aplikującymi a przyszłymi przełożonymi. Na początku specjaliści z działu HR muszą stworzyć profil kandydata, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie, kogo tak naprawdę potrzebuje przedsiębiorstwo? Odpowiedź za każdym razem będzie inna, ponieważ stanowiska różnią się od siebie pod względem wymagań. A jak wygląda poszukiwanie dobrego pracownika w banku?

Rekrutacja ‒ praca w banku

Przede wszystkim trzeba się zastanowić, jakimi cechami charakteryzuje się dobry bankowiec. Osoby, które są zatrudniane w finansowych placówkach, najczęściej mogą pochwalić się wyższym wykształceniem o profilu ekonomicznym lub finansowym. Istotna jest także znajomość języków obcych. Komunikatywny angielski to coraz częściej za mało, aby zdeklasować konkurencję, dlatego młodzi ludzie kładą duży nacisk na naukę kilku języków. Praca w banku wymaga także pewnych predyspozycji.

Cechą dobrego bankiera jest przede wszystkim uczciwość. Pracownicy finansowych placówek mają do czynienia z bardzo dużymi sumami oraz poufnymi informacjami np. danymi klientów, których upowszechnianie jest niezgodne z prawem. Opanowanie i dokładność pomogą nie popełniać błędów, np. podczas przyjmowania bądź wydawania gotówki. Warto też podkreślić, że obowiązki w banku nie ograniczają się tylko do obsługi klientów w okienku. Stanowiska mają zróżnicowaną specyfikę, zawsze jednak wiążą się z liczeniem i finansami. Trzeba także orientować się w zmianach, jakie zachodzą w gospodarce. Do tego przydatna jest zdolność logicznego myślenia i znajomość ekonomicznych zagadnień.

Nie można zapomnieć o komunikatywności oraz wysokiej kulturze osobistej. Kluczowe są także opanowanie, odporność na stres oraz umiejętność radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem.

Pracodawcy muszą zatem zdawać sobie sprawę z tego, kogo poszukują. Już we wstępnej fazie rekrutacji pomoże to odrzucić aplikacje, które nie pasują do profilu kandydata. Czasami aplikacji jest tak dużo, że trudno wyłowić idealnego pracownika. Podjecie pewnych kroków, które pozwolą na usystematyzowanie życiorysów, pozwoli przeprowadzić wstępną selekcję.

Napisz komentarz