Logo
Rozmowa kwalifikacyjna – praca w banku

Rozmowa kwalifikacyjna – praca w banku

rozmowa kwalifikacyjna do pracy w banku

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna wiąże się z dużym stresem. Czasami ciężko jest zapanować nad emocjami, a przy tym zachowywać się naturalnie i szybko znajdować odpowiedzi na pytania. Aby zredukować zdenerwowanie, odpowiednio się przygotujmy. Przede wszystkim dowiedzmy się czegoś o danej placówce. Wydawać by się mogło, że każdy bank zajmuje się prowadzeniem kont i udzielaniem kredytów. Być może instytucja finansowa, do której aplikowaliśmy, ma w swojej ofercie ciekawe pozycje. Warto wspomnieć o tym podczas spotkania. Dzięki temu potencjalny pracodawca zauważy, że podeszliśmy do kwestii przygotowań poważnie i zapoznaliśmy się z usługami, jakie oferuje bank.

Warto także podkreślić, którymi zagadnieniami z branży finansowej najbardziej się interesujemy, jakie były nasze poprzednie obowiązki. Jeżeli jest to pierwsza rozmowa rekrutacyjna, to można opisać przebieg praktyk oraz powiedzieć, co było dla nas najciekawszym doświadczeniem podczas zapoznania się ze specyfiką branży finansowej.

Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Część pytań będzie się powtarzać na każdej rozmowie, niezależnie od tego, jakiego stanowiska dotyczy rekrutacja. Oczywiście nie możemy z góry zakładać, że rekruterzy zadadzą nam same standardowe pytania. Warto jednak zastanowić się, jakie są nasze mocne i słabe strony lub jak zachowujemy się w stresujących sytuacjach.

W bankach wymagana jest znajomość języków obcych, dlatego musimy być przygotowani, że część rozmowy może być przeprowadzona np. po angielsku. Często pojawiają się także tak zwane scenki sprzedażowe.

Scenka sprzedażowa

Scenki sprzedażowe mają na celu sprawdzić, czy potrafimy używać odpowiednich technik handlowych. Jeżeli zatem zostaniemy poproszeni o odegranie roli sprzedawcy, musimy pamiętać o używaniu języka korzyści. Znajomość podstawowych technik sprzedaży na pewno zadziała na naszą korzyść.

Dla wielu osób takie zadanie będzie zapewne dość krępujące. Jednak rekruterzy sprawdzą, jak kandydaci radzą sobie w stresujących sytuacjach. Warto zatem pokazać, że jesteśmy pewni siebie i nie boimy się stawianych przed nami wymagań.

Tematem scenki sprzedażowej w banku niekoniecznie muszą być lokaty lub założenie konta. Możemy zostać poproszeni np. o zaprezentowanie długopisu tak, aby klient zechciał go kupić. Tym samym sprawdzana jest kreatywność, komunikatywność oraz błyskotliwość.

Niezależnie od tego, co będzie naszym zadaniem, musimy pamiętać, że na początku istotne jest poznanie potrzeb klienta. Umiejętność zdobywania informacji oraz przeprowadzenie wywiadu sprzedażowego są bowiem kluczowe w pracy z klientem.

Napisz komentarz