URZĄD MIEJSKI W NIDZICY
Skarbnik
Miejsce pracy: Nidzica
Numer: StPr/25/0296
Do zadań Skarbnika należeć będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:- prowadzenie rachunkowości budżetu gminy,- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,- dokonywanie wstępnej kontroli:- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;- opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy w zakresie zadań własnych, zleconych i wynikających z zawartych porozumień,- opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej oraz jej zmian,- przekazywanie informacji o wysokości wskaźników wynikających z uchwały budżetowej, niezbędnych do opracowania planów finansowych przez gminne jednostki organizacyjne,- opracowywanie projektu budżetu gminy i projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi,- przygotowywanie projektów zmian w budżecie gminy,- opracowywanie oraz sporządzanie okresowych analiz finansowych sytuacji finansowej gminy, sprawozdań finansowych i sprawozdań z wykonania budżetu,- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz bieżące informowanie burmistrza o sytuacji finansowej gminy,- podejmowanie działań na rzecz zwiększenia dochodów budżetu gminy i zarządzania długiem publicznym oraz opracowywanie propozycji polityki podatkowej gminy,- prowadzenie kontroli wewnętrznej gospodarki finansowej gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu gminy przez Urząd Miejski i gminne jednostki organizacyjne, celem zapobiegania przekroczeniom limitów wydatków w poszczególnych podziałach klasyfikacji budżetowej,- opracowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu i informacji o stanie mienia gminy we współpracy z kierownikami komórek Urzędu, samodzielnymi stanowiskami pracy oraz dyrektorami gminnych jednostek,- sporządzanie sprawozdania finansowego Gminy, w tym: łącznego bilansu, łącznego rachunku zysków i strat, łącznego zestawienia zmian w funduszu, łącznej informacji dodatkowej, a także bilansu skonsolidowanego Gminy,- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,- zapewnienie prawidłowego wykonania obowiązków dotyczących jawności gospodarki finansowej gminy,- prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami w zakresie:- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi,- wstępnej kontroli legalności wniosków dotyczących zmian planów finansowych jednostek organizacyjnych, - zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych w Urzędzie Miejskim, - przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,- zapewnienia nadzoru nad terminowym ściąganiem należności i dochodzeniem roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań, - opiniowania projektów aktów prawnych wywołujących skutki finansowe;- opracowywanie okresowych ocen, analiz, sprawozdań z wykonywania budżetu,- wykonywanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w zakresie powierzonych obowiązków,- badanie, kontrolowanie i opiniowanie operacji gospodarczych i przekazywanie uwag Burmistrzowi w tym zakresie,- uczestnictwo w pracach organów gminy, w tym pomoc merytoryczna Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Bezpieczeństwa oraz Komisji Rewizyjnej,- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstawanie zobowiązań pieniężnych oraz udzielania upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,- kontrasygnowanie czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielanie pożyczek, poręczeń i gwarancji oraz emisji papierów wartościowych,- prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem i spłatą pożyczek, kredytów i emisji obligacji poprzez sporządzanie odpowiednich wniosków,- opracowanie planów finansowania inwestycji oraz innych zadań realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok we współpracy w Wydziałem Techniczno-Inwestycyjnym i Wydziałem Pozyskiwania Środków Pomocowych, Rozwoju i Komunikacji Społecznej, - nadzorowanie i kontrolowanie procesu sporządzania zbiorczych i łącznych sprawozdań finansowych i budżetowych gminy jako jednostki samorządu terytorialnego,- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o rachunkowości,- nadzorowanie i kontrolowanie procesu dochodzenia zobowiązań podatkowych, w tym umorzeń, - nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania tajemnicy skarbowej oraz realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzenia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,- nadzorowanie i kontrolowanie terminowości rozliczania dotacji udzielanych z budżetu gminy,- realizacja zaleceń pokontrolnych w zakresie zadań finansowych i budżetowych,- współpraca przy przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych oraz innych pracach związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych,- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i wykonywania dochodów budżetowych gminy,- współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em, komornikiem skarbowym i sądowym, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Regionalną Izbą Obrachunkową, bankami, funduszami, fundacjami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi oraz gminnymi spółkami,- kierowanie pracą wydziału Finansowego oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad tym wydziałem,- nadzorowanie terminowego i zgodnego z przepisami załatwiania spraw należących do kompetencji Wydziału Finansowego, a w szczególności stanowisk pracy do spraw: wymiaru podatków i opłat, planowania i budżetu, windykacji i finansów;- opracowywanie i aktualizowanie zakresów czynności oraz dokonywanie okresowej oceny pracy bezpośrednio podległych pracowników oraz zastępcy kierownika Wydziału Finansowego, - nadzór nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych,- inicjowanie i opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie spraw realizowanych przez Wydział Finansowy oraz bieżąca ich aktualizacja,- nadzór i bieżąca kontrola czynności wykonywanych przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego oraz bezpośrednio podległych pracowników,- wykonywanie obowiązków głównego księgowego Urzędu Miejskiego w Nidzicy w przypadku nieobecności lub niemożności pełnienia obowiązków, spowodowanej w szczególności zwolnieniem lekarskim, urlopem wypoczynkowym, wyjazdem w celach służbowych, praca zdalną przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego na podstawie odrębnego upoważnienia.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
Uprawnienia: doświadczenie w pracy w zespole
Uprawnienia: biegła obsługa komputera, Microsoft Office
Uprawnienia: komunikatywność, wysoka kultura osobista
Wymagania inne: Miejsce pracy:Nidzica
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas nieokreślony
Wynagrodzenie brutto:od 9 040 PLN
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Nidzicy